söndag 5 oktober 2014

Virkad julstrumpa.

 Nu är vi hemma igen hela familjen. Aldrig är egna kudden så skön som efter en sjukhusvistele.
När Kungen var på operation började jag virka en gipssocka till honom. Så han inte skulle frysa om foten när vi går på promenader. Jag insåg när han kom till postop att strumpan aldrig skulle gå på hans maffiga gips. Men jag fortsatte på sockan ändå. Och gjorde en julstrumpa istället.
 Jag hittade på och virkade efter hand. Och inte skrev jag ner nått mönster heller. Så här i efterhand var det ju lite dumt. Eftersom strumpan satt som en smäck på min fot. Men detta enda exemplar kommer nog göra ett väldans bra jobb som julstrumpa.
Vad sa ni? Att det är för tidigt för julstrumpor? Om jag har börjat att smyg-jula?
Nej, inte jag inte. Skulle aldrig falla mig in.
Vad jag har på bordet? Jasså, det där....

Helt vanliga höstkottar bara.

Du och jag IKEA, du och jag.

12 kommentarer:

mymixednailpolish.blogspt.com sa...

det va en fin strumpa!!!passar bra som julstrumpa!!!lite höst mys måste man väll ha!!!=)

Systeryster och jag .... sa...

snygg och perfekt till julstrumpa

reSIRIkulert sa...

Åååå, hvor fin julestrømpe!!

Anonym sa...

Jätte fin strumpa!!!! Ps! Älskar din blogg! Jag har virkat sedan jag var nio år och nu är jag tretton!

Ida sa...

Jag tror jag ger dig en ny titel
= Eldsjäl!
För virkning och jul och ja allt som du hittar på ... Bra grejer alltihop men summan av alltihop är att du gör så många glada och varma i hjärtat. De ä´ mycke värt det ..

Petra / Popetotrora sa...

Äsch, det är väl aldrig för tidigt för julstrumpor?! ;)

Rumpetuss sa...

Superfin julstrumpa juh!! Man SKA börja i tid ;0)! Ljusfat är aldrig fel, kottar som är så fina!

Fiffiga Systrar sa...

Smyg jula måste man få göra.. hur ska vi annars hinna klart med allt?! ;)

Anonym sa...

Åh, vilken fin julstrumpa! Herregud, måste oxå börja julpyssla nu tror jag :-)

September sa...

Din blogg är så mysig. Leenden och fniss står på kö när man besöker dig. Och så gör du så mycket fint!

Anonym sa...

Hur virkar du hälen? Om jag får fråga?

Smått å Gott sa...

Vilken fin strumpa! Ja, hur gör du hälen?